Ana içeriğe atla

Facianın ardındakiler facia kadar beter! / 10 Temmuz 2018 Salı



Facianın ardındakiler facia kadar beter!


Resmi ağızları, mesela Ulaştırma Bakanı Ahmet Arslan’ın dediğini ciddiye alacak olursak; Çorlu’da 24 insanımızın canını alan facianın nedeni “aşırı yağışlar nedeniyle menfez ile ray arasındaki toprağın boşalmasından” ibaret!
Yani…
Yağmur yağdı, böyle oldu!
Yani…
Başkaca sorumlu aramaya gerek yok, Allah’ın işi bu!
Ve Türkiye’de yaşayan insanların yarıdan fazlası, sadece resmi ağızlara bakarak yatıp, kalktığı için; eminim o çoğunluk, huzur içinde ve mışıl mışıl uyumaya devam edecektir.

* * *

Oysa resmi ağızlara acı biber sürercesine yapılan açıklama da çok.
Mesela Birleşik Taşımacılık Çalışanları Sendikası Genel Başkanı Hasan Bektaş, tren yollarının rutin kontrolünü yapan yol bekçisi kadrosunun beş yıl önce kaldırıldığını hatırlatıyor, “Yol bekçileri olsaydı böyle bir kaza olmazdı” diyor.
Mesela mimar ve mühendislerden oluşan Politeknik adlı grup, ısrarla iddia ediyor:
“Tren ray hattı; raylar, rayları taşıyan travers ve bunları taşıyan ve sağlam bir zemin üzerine yerleştirilmiş balastlardan oluşur. Bu bölgede yapılan yeni ray hattının sağlam bir zemin yaratılmadan suya ve basınca dayanıklı yapılmadığı görülmektedir. Eski bir menfez üzerine sonradan yapılmış bir dolgu yerle bir oluyor. Bu bir kaza değil!”

* * *

İddialar araştırılır, suçlular ve sorumlular ağır biçimde ceza alır mı; doğrusu ya hiç umudum yok.
Hatırlayın.
Yine aylardan Temmuz’du.
22 Temmuz 2004 günü Pamucak’ta adına yine “tren kazası” denilen bir facia yaşanmış, 41 insan hayattan kopmuş, koparılmıştı.
Ya sonra ne oldu?
2004 yılındaki facianın davası 2014 yılında sonuçlandı ve 41 insanın hayatına karşılık, birinci makiniste 3 yıl 1 ay 15 gün hapis ve bin 500 lira para cezası; ikinci makiniste ise 1 yıl 15 gün hapis ile 150 lira para cezası verildi.
Of of of.
Ne müthiş, ne caydırıcı cezalar bunlar.
Hele ikinci makiniste verilen 150 liralık ceza, ülkede yanlış iş yapanların korkudan ödünü patlatmıştır!

* * *

Böyle olaylar yaşanınca başka ülkelerde, sorumluluk sahibi olanlar, çoğu kez sorumlu insanlar gibi davranıyor.
Mesela İngiltere’de 2002 yılındaki tren kazasında 7 kişi ölünce, Ulaştırma Bakanı Byers istifa etti.
2006'da Karadağ’da 41 kişi öldüğü tren kazasından sonra da, ulaştırma bakanı istifa etti.
Mısır’da bile 2012 yılındaki tren kazasında 49 öğrencinin hayatını kaybedince, Ulaştırma Bakanı Raşid el Mateeni istifa etti.
Yaşadığımız memlekette ise Pamucak faciasında Ulaştırma Bakanı olan zat ise en uzun süre bu görevi yapan şahıs olarak tarihe geçti.
Yetmedi.
Başbakan oldu.
Yetmedi.
TBMM Başkanı olacak!

* * *

Ve bir de rayları havada kalan o demiryolunu inşa eden (!) Unitek İnşaat adlı şirket var ki, -mesela bu şirketin Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Kemal Ünlüer’in düne kadar şu meşhur Cengiz İnşaat’ın baş yöneticisi olması- facianın başka açılardan iyice araştırılmasını gerektirmez mi?
Asıl vahimi…
Unitek İnşaat, halen İZBAN’ın “Tepeköy-Selçuk arası 2. Demiryolu hattını” da yapıyor.
Sizi bilmem ama ben Tepeköy’de iner, Selçuk’a otobüsle giderim iş bitince.
Ya İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Kocaoğlu, o biner de gider mi? Yoksa iş bitmeden inşaata el koyar, Unitek’i iyice silkeler mi?

Yorumlar